КОНЦЕПТ БІЖЕНЕЦЬ У ДИСКУРСАХ НОВИХ МЕДІА УГОРЩИНИ: «ФОРМУВАННЯ ЄДИНОГО ГОЛОСУ»

Автор(и)

  • Андріанна МІЛЬО Security Service of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.17721/folia.philologica/2021/2/4

Ключові слова:

БІЖЕНЕЦЬ / MENEKÜLT, дискурс-аналіз, наратив, нові медіа, контент-аналіз, концепт

Анотація

Стаття присвячена дослідженню концепту БІЖЕНЕЦЬ / MENEKÜLT у дискурсі нових медіа Угорщини у 2015 році, відзначеному міграційною кризою в Європі. За результатами контент-аналізу з використанням технології «Великих даних» (англ. Big Date) доведено дискурсоутворювальну роль концепту БІЖЕНЕЦЬ / MENEKÜLT щодо співвідношення урядової та громадської позиції. В Угорщині сформовано стратегію «єдиного голосу» офіційних медіа і соціальних мереж, що системно впроваджують стратегічний наратив «Біженці – загроза для Угорщини» («Menekültek veszélyt jelentenek Magyarországnak»). Єдина державна комунікативна стратегія Угорщини про неприйняття біженців і відповідний дискурс як тип соціальної поведінки були закладені державними консультаціями (референдумом) та у промовах В. Орбана. Наративи та тематичні групи лінгвістичних маркерів соціальних мереж щодо концепту БІЖЕНЕЦЬ / MENEKÜLT здебільшого збігаються з наративами і меседжами офіційних медіа, що ретранслюють політику чинного уряду Угорщини. Розбудова стратегічного наративу відбувається за відповідними структурними блоками: анотація, кульмінація, розвʼязка, оцінка, фінал. Політика «єдиного голосу» в питанні біженства впроваджувалася в Угорщині різними комунікативними каналами з орієнтацією на всі цільові аудиторії.

Посилання

Milo, A.V. (2021). Koncept BIZHENETC u nimetsko-, uhorsko- ta ukrainskomovnomu dyskursakh (na materili mizhnarodnykh ta natsionalnykh zakonodavchykh dokumentiv ta novykh media [The Concept Refugee in German, Hungarian and Ukrainian Discourses (Case Study of International and National Legislative Documents and New Media)] : the degree of PhD. Kyiv. 472 pp. [in Ukrainian].

Talbot, M. (2007). Media Discourse: Representation and Interaction. Edinburgh : Edinburgh University Press. 198 p.

Benczes, R., Ságvári, B. (2018).Where metaphors really come from: Social factors as contextual influence in Hungarian teenagers’ metaphorical conceptualizations of life. Cognitive Linguistics. 29 (1), 121-154.

Kövecses, Z., Benczes, R. (2010). Kognitív nyelvészet. Budapest: Akadémiai Kiadó. 256 l. [in Hungarian].

Bernáth, G., Messing, V. (2015). Bedarálva. A menekültekkel kapcsolatos kormányzati kampány és a tőle független megszólalás terepei. Médiakutató. № 16 (4), 7–17. [in Hungarian].

Bocskor, Á. (2018). Anti-immigration Discourses in Hungary During the ‘Crisis’ Year: The Orbán Government’s ‘National Consultation’ Campaign. Sociology. 52 (3), 551–568.

Egres, D. (2018). Symbolic and Realistic Threats – Frame Analysis of Political and Media Discourses about Refugees and Migrants. Society and Economy. № 40 (3), 463–477.

Kompantseva, L. F., Levchenko, K. B. (2021). Rosiyska ahresia kriz pryzmu antygendernykh hrup [Russian Aggression through the Prism of Anti-Gender Groups]. Strategic Communications in the Context of Hybrid Warfare: from a Volunteer’s View to a Scientist’s Opinion: Monograph / V. Azarov et al; under general editorship of L. Kompantseva. Kyiv, National Academy of the Security Service of Ukraine, 224-273 [in Ukrainian].

Yokoyama, O. B. (2005). Kognitivnaya model' diskursa i russkiy poryadok slov [A Cognitive Discourse Model and Russian Word Order]. Moscow: Yazyki slavyanskoy kul'tury. [in Russian].

Magyarországon nem jöhet létre menekülttábor. URL: https://2015-2019.kormany.hu/hu/a-miniszterelnok/hirek/magyarorszagon-nem-johet-letre-menekulttabor.

Nemzeti konzultáció a bevándorlásról és a terrorizmusról (2015). URL: https://2015-2019. kormany.hu/download/4/d3/c0000/Bev%20konzult%C3%A1ci%C3%B3%20eredm%C3%A9nyei.pdf#!DocumentBrowse.

Milo, A. V. (2020). Koncept BIZHENETC u dyskursakh novykh media (na materiali nimeckykh oficijnykh media I socialnykh merezh) [The concept REFUGEE in the discourse of new media (case study of government media and social networks of Germany)]. Studia Linguistica. Vol.17, 85–99. [in Ukrainian].

Ki a magyar? URL : https://www.magyarhirlap.hu/ajanlo/Kiamagyar. [in Hungarian].

Kommunikációs felelősség. URL : https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/Kommunik aciosfelelosseg. [in Hungarian].

Magyar etimológiai szótár. URL : https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/ Lexikonok-magyar-etimologiaiszotar-F14D3/s-F3B58/siserahad-F3C2E/. [in Hungarian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-12

Як цитувати

МІЛЬО, А. (2022). КОНЦЕПТ БІЖЕНЕЦЬ У ДИСКУРСАХ НОВИХ МЕДІА УГОРЩИНИ: «ФОРМУВАННЯ ЄДИНОГО ГОЛОСУ». Folia Philologica, (2), 33-41. https://doi.org/10.17721/folia.philologica/2021/2/4

Номер

Розділ

Статті