ІМІДЖ-БІЛДИНГ УКРАЇНИ: ЛІНГВІСТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/folia.philologica/2021/1/6

Ключові слова:

лінгвістична іміджелогія, імідж-білдинг України, іміджевий текст, іміджеформувальні мар- кери, Євро-2020, Олімпійські ігри-2021

Анотація

Моделювання державного іміджу є актуальною проблемою сучасної гуманітаристики. У статті аналізу- ється імідж-білдинг України в межах лінгвістичної іміджелогії – лінгвістичного неонапряму, що спрямований на аналіз мовних особливостей конструювання іміджу. Метою статті є лінгвістичний аналіз імідж-білдингу України з проєкцією на актуальні іміджеві публікації про Україну в сучасному медіапросторі. Реалізація поставленої мети передбачає вирішення низки завдань, зокре- ма: 1) визначення екстра- та інтралінгвальних факторів, що забезпечують конструювання в масовій свідомості реципієнтів позитивного образу нашої держави; 2) медіамоніторинг актуальних іміджевих публікацій про Україну у вітчизняних та зарубіжних засобах масової інформації, які безпосередньо впливають на формування іміджу Укра- їни; 3) з’ясування основних лінгвістичних маркерів моделювання позитивного іміджу України в таких публікаціях. Наукова новизна. У статті моделювання державного іміджу розглядається в контексті медіалінгвоімідже- логії – новітнього напряму сучасної лінгвістики, зосередженому на пошуках лінгвістичних домінант творення імі- джу у засобах масової інформації. Автор наголошує на важливості врахування комплексу мовних та позамовних критеріїв державного іміджетворення, до яких, зокрема, належать: широке поінформування української та зару- біжної масової аудиторії про основні перемоги, досягнення країни в різних суспільних сферах, чим сьогодні займа- ються провідні державні установи та організації (Український інститут, «Агенція іміджу України», Український кризовий медіа-центр та ін.), використання спеціальних іміджеформувальних маркерів, які моделюють у масо- вій свідомості реципієнтів позитивне сприйняття України, таких як емоційно-оцінні епітетні, перифрастичні, метафоричні конструкції, фразеологічні трансформації з експресивним компонентом та ін. У статті аналізу- ються актуальні іміджеві публікації про Україну, що з’являються в медіа у зв’язку з виходом української збірної з футболу в ¼ фіналу Євро-2020 та перемогами українських спортсменів в Олімпійських іграх у Токіо-2021. Як висновок, у статті наголошується, що проблема державного імідж-білдингу надзвичайно актуальна для лінгвістики, де пріоритетним завданням є аналіз мовних особливостей іміджетворення. На думку автора, у цьо- му контексті завдання медіалінгвіста полягає в з’ясуванні ефективних лінгвістичних інструментів моделювання позитивного іміджу України на текстовому рівні та виявленні результативних мовних засобів, які допоможуть покращити та «відреставрувати» державний імідж у глобалізованому медійному просторі.

Посилання

Kozhevnikova, T.A. (2016). K voprosu o lingvisticheskoy imagologii [On the question of linguistic imagology]. Inostrannyye yazyki v vysshey shkole – Foreignlanguagesinhighereducation, 3 (38), 56-62 [in Russian].

Katynskaya, M.V. (2015). Kategoriya imidzha: podkhody k rassmotreniyu [Image category: approaches to consideration]. Teoreticheskaya i prikladnaya lingvistika – Theoretical and Applied Linguistics, 3, 61-70 [in Russian].

Kudinova, E.S., Yuklyaeva, E.A. (2021). Lingvisticheskiye i ekstralingvisticheskiye kriterii uspeshnosti imidzha sovremennykh politikov [Linguistic and extralinguistic criteria for the success of the image of modern politicians]. Vestnik Рис. 4. Асоціація України з Чорнобилем (південнокорейський телеканал MBC, трансляція церемонії відкриття Олімпійських ігор у Токіо) Moskovskogo gosudarstvennogo lingvisticheskogo universiteta. Gumanitarnyye nauki – BulletinoftheMoscowStateLinguisticUniversity. Humanitarian sciences, 4 (846) [in Russian].

Osin, R.V., Pershina, K.V. (2020). Sravnitel'nyy analiz obraza «YA» lichnosti Instagram-blogera i vospriyatiya mediaobraza Instagram-blogerov v molodezhnoy srede [Comparative analysis of the “I” image of the personality of Instagram bloggers and the perception of the media image of Instagram bloggers among young people]. Chelovecheskiy kapital – Human capital, 5, 132-141 [in Russian].

Zvereva, P.P., Maksimenko, O.I. (2013). Sovremennyye napravleniya lingvisticheskikh issledovaniy imidzha strany i yeye zhiteley [Modern directions of linguistic research of the image of the country and its inhabitants]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta. Seriya: Lingvistika – Bulletin of the Moscow State Regional University. Series: Linguistics, 6, 25-29 [in Russian].

Karayeva, N.A., Zatonskaya, N.A. (2019). Analiz lingvisticheskikh sredstv formirovaniya imidzha politika i strany na primere angloyazychnykh novostnykh statey [Analysis of linguistic means of forming the image of a politician and a country on the example of English-language news articles]. Innovatsionnyye tekhnologii obucheniya inostrannomu yazyku v vuze i shkole: realizatsiya sovremennykh FGOS. Sbornik nauchnykh trudov po materialam Chetvertoy Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii – Innovative technologies for teaching a foreign language at a university and school: the implementation of modern FSES. Collection of scientific papers based on the materials of the Fourth International Scientific and Practical Conference, 302-313 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-07

Як цитувати

ПЛЯСУН, О. (2021). ІМІДЖ-БІЛДИНГ УКРАЇНИ: ЛІНГВІСТИЧНИЙ АСПЕКТ. Folia Philologica, (1), 55-61. https://doi.org/10.17721/folia.philologica/2021/1/6

Номер

Розділ

Статті